mandag 7. november 2011

Almost there.


Du store allverden, som tiden flyr! Det har vært svært lite å melde siste uken. Nye pasienter hver eneste dag og massevis av papirarbeid. Har egentlig bare telt ned til vi er ferdige og kan dra på road trip. Regnestykket endret seg dog en smule i dag: Vi har nå nettopp fått beskjed om at vi skal ta eksamen en dag før de andre. Relativt spesielt opplegg. Man kan si hva man vil om at det sikkert er fint, for da får vi jo en dag ekstra med fri, men det er ikke så veldig fint når man får den beskjeden en drøy dag før eksamen. Vi hadde bare én dag fri i helgen, og leselysten var ikke akkurat på topp etter en lang uke på sykehuset, så det ble ikke verdens mest effektive lesedag. Jeg brukte til og med kvelden på å drikke et par øl og spille biljard. Det burde jeg jo tydeligvis ikke gjort, men heller sittet i den råtne leiligheten og lest pediatri. Oh, well. Det er lite å gjøre med det nå. Heldigvis fikk vi i det minste fri fra sykehuset i morgen, så vi får "like mye tid som de andre" til å lese. Det betyr at jeg må kjøre "lære-tilstrekkelig-med-pediatri-på-en-dag"-prosjekt i morgen. Kan bli interessant... I det store og det hele er det jo likevel helt ok. Tidligere ferdig! OG: jeg trodde jeg måtte ramle ut av sengen klokken 0430 i to dager til. Feil. Siste dagen med umenneskelig vekkerklokke var tydeligvis i dag. Digg.

Jeg har dessverre ingen bilder å vise frem fra uken som har vært. To grunner til det: (1) Det er svært lite å ta bilde av når man bare sover, spiser og jobber :) (2) Telefonen min er (forhåpentligvis bare) midlertidig forsvunnet. Krysser alt jeg har av fingre og tær for at en vennlig sjel har funnet den på sykehuset og at det kommer til sin rett i løpet av morgendagen. Evig optimist. Faen. Trodde jeg var blitt voksen nå, men det er tydeligvis voksenoppførselen (les: det å ta vare på tingene sine) som ryker først når jeg lever i denne typen zombietilstand.


TO dager til nå! Så er det fest i Long Beach med hele kullet, etterfulgt av utflytting og pakking, for ikke å snakke om en uke med Vegas, San Francisco og annen Cali-moro!

1 kommentar: