søndag 13. november 2011

Sin City.

Ready, babe? Ready!
 Da var ferien i gang, og etter en ganske fuktig eksamensfest og en klein fredag med flyttehelvete, var vi endelig klare for å starte vår lille road trip! Vi flyttet inn hos Ragnar igjen, og her har vi base frem til vi drar hjem om en uke. Deilig å slippe å drasse med seg alt man har av pakkenelliker opp og ned Californiakysten.
Fonteneshowet til Bellagio Hotel
Venetian
Lørdag formiddag klarte vi endelig å komme oss av gårde til helgens store mål - Syndens by - Las Vegas. Vi hadde egentlig ingen forventninger, og kun noen løse tips fra diverse mennesker om hva man burde få med seg i "verdens mest unødvendige by". Herregud for et konsept. Det er virkelig det sprøeste jeg har sett! Fem timers kjøretur i den ultimate ødemark, før den svarteste natten plutselig forsvinner til fordel verdens mest uvirkelige luftspeiling. Flombelyste gater, blinkende neonlys, monstrøse, gullkledde hotellfasader og lysende fontener. Alle har jo hørt om dette før, det hadde jeg også. Likevel ble jeg sittendee i bilen og måpe... Jeg merker allerede nå at dette ikke blir verdens beste blogginnlegg. Jeg klarer rett og slett ikke helt å sette ord på hvor sprøtt Vegas er.

Stratophere - hotellet vårt
Etter at vi hadde sjekket inn på hotellet vårt - Stratosphere - var det omtrent bare å skifte til våre nøye utvalgte Vegas-antrekk for kvelden, hive i seg noe middag og komme seg av gårde til XS, visstnok den beste klubben i Las Vegas.

Bling, og 6 inch heels..
Køen for å komme inn var endeløs, og høflige som vi er, stilte vi oss selvfølgelig bakerst og satset på at dette ikke kom til å ta så lang tid... Det tok nøyaktig tre minutter før en av vaktene i køen lurte på om vi ikke var på listen. Vi sa som sant var at det var vi ikke. Det var derimot de to jentene som stod bak oss i køen, og dermed var det bare å vandre rett forbi 400 meter med ventende mennesker og inn på klubben. Dise jentene var svært godt kjent der, viste oss rundt, og endte opp med å henge med oss resten av kvelden.
Våre nye venner, Michelle og Marisa
Meg, Marisa og Michelle
 Nok en gang må jeg si: Herregud for et konsept. På byen i Vegas er det kun snakk om å hore seg innpå et bachelor party som har leid et $5000 "spritbord"for en kveld, så man kan få gratis drikke hele kvelden. Det er med andre ord om å gjøre å ha kortest mulig skjørt og dypest mulig utringning, for ikke å snakke om at man burde gi opp alt man står for hva gjelder respekt for seg selv som kvinne. Dette faller verken Karine eller meg veldig naturlig, så det var enda godt vi endte opp med å henge oss på disse jentene. Det tok de seg av. Uansett var det en utrolig stilig klubb, og vi hadde det veldig moro (med unntak av at mine nyinnkjøpte sko med 12 cm hæler omtrent tok livet av føttene mine, vel og merke...). Litt svinn må man regne med.

Lightsticks!
untz-untz-untz..
Søndagen ble det frokost på Denny's Diner og en lang turisttur langs The Strip for å se på resten av Vegas. En siste gang er jeg nødt til å si: FOR et konsept. Kan ikke beskrives.

Encore og Wynn
Meg og det gullkledte Trump hotel i bakgrunnen.
Giftet oss ikke...
Innom Bellagio en tur
Jeg ler meg i hjel. Cheese on top of cheese on top of cheese. Det er egentlig ikke til å holde ut. Jeg blir faktisk litt kvalm av å tenke på hvor mye penger som er i omløp hvert eneste sekund og hvor ufattelig kunstig alt sammen er. MEN, fyttirakkern så moro! Hele byen strider jo imot ALL fornuft, men det er jo selvfølgelig akkurat det som gjør at det er umulig ikke å ha det overstadig fett. Accept the craziness, and enjoy. Helgen har vært helt konge fra ende til annen, og det er en opplevelse jeg aldri ville vært foruten. Las Vegas: Check!
Check!
Nok en amerikansk stat!
Dagen i dag har jeg, ikke overraskende, vært bittelitt redusert, men det må man jo bare regne med i denna by'n. Karine var heldigvis så snill at hun lot meg sove i bilen mens hun kjørte hele veien hjem i dag. Fikk med meg litt ørken og utsikt før jeg ikke klarte å holde øynene åpne lenger. I morgen bærer det nordover, med første stopp i Santa Barbara. Dette blir en strålende uke. Den kommer til å fly av gårde, og om bare syv små dager er jeg hjemme igjen. Hurra! Ferie er digg.

Mojave desert

1 kommentar:

  1. Illustrerende, jeg synes ikke du virket påfallende ordfattig så lenge... Beklager at du ikke kommer hjem til mer vinter, men vi kan vel anta at tempoet er noe redusert likevel - og at det virker som en vits at noen i Norge føler at de trenger Slow Food- eller Slow Life-bevegelser. Åkkesom: God ferie!

    SvarSlett